Showell – Myynnin ja asiakaskohtaamisen uudistamista

Uuden tuotteen kehittäminen saa usein alkunsa tyytymättömyydestä tai halusta tehdä asioita paremmin kuin aiemmin. Siitä lähti liikkeelle myös Showell-ohjelmiston kehittäminen; miten luoda helppokäyttöinen työkalu myynnin tueksi.

Nyt kasvuyrityksen taloushallinto perustuu Procountorin ja Finazillan yhdistelmään.

 

Showell Oy on myynnin ja asiakaskohtaamisen uudistamiseen keskittynyt ohjelmistoyritys. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Showellilla on asiakkaita kymmenissä eri maissa ja yrityksen ohjelmistoa käyttää jo yli 10 000 myynnin ammattilaista ympäri maailmaa. Yrityksen perusti vuonna 2012 Jyväskylässä Sami Suni veljensä Juhan kanssa. Mukana on myös muita yksityishenkilöitä, ja vuodesta 2019 lähtien myös pääomasijoittajataho.

Showell-sovellus on myyntityötä tukemaan kehitetty Sales Enablement -ohjelmisto, jota käytetään myyntimateriaalien keskitettyyn hallintaan, esittämiseen kasvokkain ja etänä sekä aineistojen jakamiseen. Lisäksi ohjelmisto sisältää analytiikan, jonka avulla voidaan seurata mm. mitä materiaaleja käytetään eniten ja kenen toimesta.

Kasvua ja tunnustuksia

”Showell syntyi asiakastarpeesta, eli siitä miten voidaan saada myynnin materiaalit tehokkaasti myyjien käyttöön. Se kuuluisa lamppu syttyi, että luodaan sovellus, jossa on helppo ylläpitää ja hallita myyntimateriaaleja erityisesti asiakaskohtaamisissa”, kertoo Showellin toimitusjohtaja Sami Suni.

Showell on alansa johtava yritys Suomessa. Edellisen tilikauden liikevaihto oli lähes 2,5 miljoonaa euroa ja kasvu jatkuu. Vuonna 2018 yritykselle myönnettiin Design from Finland -merkki. Käyttäjäarvioihin perustuvaa verkkopalvelua ylläpitävä G2 myönsi puolestaan Showellille viime vuonna High Performer -tunnustuksen.

Hyvä taloudenpito on keskeinen tekijä

”Meillä on tehokkaat talouden prosessit, jotka vievät mahdollisimman vähän oman tiimin aikaa. Apunamme on tilitoimisto sekä muita taloushallinnon konsultteja tarpeen mukaan, mutta paljon tehdään myös itse”, Suni kertoo.

Showell käyttää taloushallinnon ohjelmistoina Procountoria kirjanpitoon ja Finazillaa talouden seurantaan, budjetointiin ja ennustamiseen. Lisäksi käytössä on integroitu tilaustenhallintajärjestelmä Chargebee.

”Olemme onnistuneet integroimaan ohjelmistot hyvin, laskujen luomisesta talouden seurantaan. Järjestelmät toimivat hyvin ja ohjelmat keskustelevat sujuvasti keskenään”, Suni summaa.

Showell on kansainvälistä liiketoimintaa harjoittava yritys, joten talousdatan seuraaminen on äärimmäisen tärkeää päivittäisen liiketoiminnan ja suunnittelun kannalta. Yrityksessä tehdään hyvin tarkkaa budjetointia ja seurantaa, mitä tulee tapahtumaan. Tämä on osaltaan mahdollistanut sen, että yritys on markkinajohtaja ja pystyy toimimaan kansainvälisesti.

 

”Meillä on tehokkaat talouden prosessit, jotka vievät mahdollisimman vähän oman tiimin aikaa. Eri ohjelmistot keskustelevat sujuvasti keskenään.”

Sami Suni, toimitusjohtaja, Showell Oy

”Hyvä taloudenpito on ensisijaisen tärkeää, jopa kriittistä. Hyödynnämme talousdataa jatkuvasti ja näin teemme fiksumpia päätöksiä. On erittäin tärkeä tietää mihin päätökset nojaavat, että pystymme toimimaan ja kehittymään kannattavasti. Kaikkea toimintaamme johdetaan Suomesta käsin, mutta olemme hyvin kansainvälinen yritys. Procountorin ja Finazillan yhdistelmä edesauttaa, että pystymme kasvamaan vakaasti ja luottamuksella myös kansainvälisessä ympäristössä”, toteaa Suni.

Tämä artikkeli on kirjoitettu yhteistyössä Procountorin kanssa ja se on julkaistu myös osoitteessa: https://procountor.fi/asiakastarina/showell/